سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندس سید پیام عباسی نیا زارع (متولد چهارم خرداد 1363) از جمله جوانان موفق شهرستان ساوجبلاغ و دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق - مخابرات میدان از دانشگاه تربیت مدرس تهران است  

تلاش علمی مهندس ساوجبلاغی برای کاهش ابعاد آنتن قایق های موتوری

مهندس سید پیام عباسی نیا زارع - متولد چهارم خرداد1363  - از جمله جوانان موفق شهرستان ساوجبلاغ در عرصه های علمی و پژوهشی است. ایشان دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق - مخابرات میدان از دانشگاه تربیت مدرس تهران است و پایان نامه تحصیلی خود را با عنوان «طراحی، بهینه سازی و ساخت آرایه دو تایی آنتن مارپیچی مود محوری کوتاه در باند L» و با راهنمایی دکتر کیوان فرورقی نوشته است. او در آن پایان نامه، در پی کاهش قابل توجه ابعاد آنتن های مورد استفاده بر روی قایق های موتوری برای لینک با ماهواره اینمارست است. دیگر فعالیت های علمی این مهندس جوان به این شرح است: عضو دانشجویی IEEE؛ عضو دانشجویی انجمن IEEE Antennas and Propagation؛ عضو بنیاد نخبگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران؛ مدرس دروس مختلف مهندسی برق نظیر سیستم های مخابرات ماهواره ای، الکترومغناطیس و امواج، تجزیه و تحلیل سیستم ها، مدارهای مخابراتی، سیستم های کنترل خطی در موسسات آموزش عالی کشور، استاد راهنما برای بیش از هفتاد مورد پروژه کارشناسی و بیش از صد مورد کارآموزی.

پروژه های مهندس عباسی نیا زارع در شرکت بهینه ساز عبارتند از: کنترل موقعیت موتور DC با استفاده از PID کنترلر دیجیتال، طراحی توابع عضویت فازی با استفاده از مدارهای آنالوگ، طراحی و ساخت خازن سنج دیجیتال با قابلیت های منحصر به فرد، محاسبه اثر تغییرات طول خطوط در کوپلاژ دو قطعه خط مایکرواستریپ در حالت کوپلاژ ضعیف، مدل سازی تشدیدگرهای خط استریپ هموار و استفاده از آن ها برای ساخت فیلترهای میان گذر، دمای نویز آنتن های ایستگاه زمینی. اما عناوین مقالات علمی - پژوهشی ایشان را هم بخوانید:

1. A. Torabi, K. Forooraghi, O. Manoochehri, and S. Abbasiniazare, “Compact microstrip bandpass filters using dual-mode stub-loaded resonators and capacitive/inductive source-load coupling,” Microwave and Optical Technology Letters, vol. 53, pp. 2111-2116, Sep. 2011.

2. S. Abbasiniazare, K. Forooraghi, A. Torabi, and O. Manoochehri, “Design and Implementation of a 1×2 Short Helical Antenna Array with Improved Gain and Axial Ratio Performance,” Electromagnetics, July 2011.

3.O. Manoochehri, K. Forooraghi, S. Abbasiniazare, and A. Torabi, “A Second-Order BPF Using a Miniaturized-Element Frequency Selective Surface with Reduced Angular Sensitivity,” Electromagnetics, July 2011.


نوشته شده در  یکشنبه 90/12/28ساعت  1:12 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

به گفته دکتر سعید معدنی آن چه مورد توافق جامعه است و افراد به آن احترام می‌گذارند، «سرمایه اجتماعی» خوانده می‌شود.

کندوکاوی در مفهوم سرمایه اجتماعی و کاربرد آن

برای نخستین بار در سال 1385 نام دکتر سعید معدنی - از چهره های علمی و فرهنگی شهرستان ساوجبلاغ – را شنیدم و در همان سال مقاله ای از ایشان با عنوان «شهادت در ایران باستان و ادیان مسیحیت و یهودی» را در کتاب مجموعه مقالات ایثار و شهادت خواندم. دکتر معدنی متولد شهرک هیو از توابع بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ و دارای دکتری جامعه شناسی است. ایشان هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی می باشد. در ادامه مطلب، دیدگاه ایشان درباره «مفهوم  و کاربرد سرمایه اجتماعی» را بخوانید.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  شنبه 90/12/20ساعت  9:15 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

 مهندس حسین محمودی متولد 1359 خورشیدی

این مهندس نظرآبادی، مجری پروژه مکانیزاسیون سیستم های برق افغانستان است

مهندس حسین محمودی (31 ساله) از جوانان موفق شهرستان نظرآباد است که در سال 1384 موفق به دریافت کارشناسی ارشد رشته ریاضی از دانشگاه صنعتی اصفهان شد. سوابق اجرایی او به این شرح است: اجرای دهها پروژه ملی و استانی صنعت آب و برق کشور؛ مجری پروژه مکانیزاسیون سیستم های برق افغانستان؛ مجری پروژه سیستم های جامع نرم افزاری بیلینگ برق استان های تهران، قم و البرز؛ مجری پروژه سیستم های تلفن بانک و بانک پرداخت برق؛ عضو انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان؛ مجری سیستم های نرم افزاری آبفای استان قم؛ اجرای پروژه چاپ قبوض مشترکین برق و آب استان های تهران، قم و البرز. وبلاگ «ساوجبلاغ پژوهی» برای این جوان موفق و کوشا، آرزوی موفقیت بیشتر دارد.


نوشته شده در  سه شنبه 90/12/16ساعت  6:33 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

کتاب «زندگی نامه و خدمات علمی و فرهنگی دکتر محمود نجم آبادی» به وسیله انجمن مفاخر فرهنگی ایران منتشر شده است. 

دکتر محمود نجم آبادی؛ پدر تاریخ پزشکی ایران

دکتر کیومرث سلیمیان

میرزا محمود خان نجم آبادی در روز 21 رمضان 1321 قمری در خانه‌ای خشت ‌و گلی دست ساخته مرحوم آقا شیخ هادی نجم آبادی، در کوچه پشت مقبره‌ به دنیا آمد. جد مادری او یعنی آقا شیخ هادی نجم آبادی، روحانی بسیار روشن و با فراستی بود که در دوران ناصری و مظفری می‌زیسته است. نقل است روزی ناصرالدین‌شاه به دیدار او می‌رود و او در حالی که کنار خیابان پلاسی انداخته و بر رویش نشسته بود باشاه قاجار ملاقات می‌کند. علامه قزوینی می‌فرمایند که آقا شیخ‌هادی مطلقاً فساد ناپذیر بود و ابداً نیازی از کسی قبول نمی‌کرد، پسین هر روز جلوی درگاه خانه‌اش می‌نشست و تمام مردمان را از هر گروه و آیینی می‌پذیرفت حتی کامران‌ میرزا و ناصرالدین‌ شاه نیز شخصاً به دیدنش می‌آمدند، جد پدری ایشان نیز حاج آقا محمد نجم آبادی (اولین متولی مدرسه‌ی عالی سپهسالار) بوده‌اند.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  یکشنبه 90/10/11ساعت  5:15 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

دکتر مهدی شهیدی (1313- 1383 خورشیدی) مجتهد، استاد دانشگاه و حقوقدان نامدار ایرانی  

دکتر مهدی شهیدی؛ صاحب نخستین نظریه حقوقی درباره تلقیح مصنوعی

دکتر مهدی شهیدی (1313- 1383 خورشیدی) مجتهد، استاد دانشگاه و حقوقدان نامدار ایرانی است. او در «خاندان علمی برغانی» در شهر قزوین زاده شد. این خاندان ریشه در شهرستان ساوجبلاغ دارد. فرشاد خلعتبری (از شاگردان استاد) در نوشته زیر، دیدگاه حقوقی دکتر شهیدی درباره «تلقیح مصنوعی انسان» را بررسی کرده است. یادآوری می شود این نظریه که در سال 1345 مطرح شد، بسیار مورد توجه محافل علمی و پژوهشی ایران قرار گرفت.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  یکشنبه 90/5/30ساعت  4:13 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

پژوهشگر نظرآبادی، دبیر نخستین سمینار فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش

نخستین «سمینار فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش» از سوی معاونت آموزشی و پژوهشی وزارت آموزش واحمد پیشگاه زاده کارشناس فناوری اطلاعات، مدرس و برنامه ریز سازمان های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که به برنامه نویسی سیستم های آموزشی تحت وب سلط دارد. پرورش و با همکاری دانشکده علوم انسانی رفاه مطابق با برنامه از پیش تعیین شده در تاریخ های 13 و 14 اردیبهشت 1390 برگزار شد. این سمینار که با حضور دکتر ناصر باهنر و دکتر فرزین بانکی به عنوان روسای سمینار برگزار شد شاهد استقبال متولیان آموزش و پرورش از تمامی مقاطع و واحدهای آموزشی بنیاد فرهنگی رفاه بود. در این سمینار دو روزه شش مقاله علمی - پژوهشی مطابق با محورهای پیش بینی شده ارایه شد و پنج سخنرانی علمی با حضور اندیشمندان و صاحب نظران حوزه آموزش و پرورش برگزار شد. مهندس احمد پیشگاه زاده - پژوهشگر نظرآبادی - دبیر علمی این سمینار بود. ایشان در گفت و گویی با روابط عمومی بنیاد فرهنگی رفاه، دستاورد اولین سمینار را بسیار مطلوب ارزیابی کرده و گفت: «امیدواریم که طی ماه های آینده شاهد انتشار مقالات و سخنرانی ها در قالب یک کتاب باشیم تا نتایج این پژوهش بتواند باعث ارتقای سطح علمی و توان آموزشی مجموعه بنیاد رفاه شود.»

ایشان درباره ضرورت برگزاری این سمینار گفت: «فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک عامل مهم در رشد و توسعه جوامع امروزی مطرح است و این عامل مهم در بسیاری از امور روزمره نمود پیدا می کند. اگر بپذیریم که آموزش یکی از مسایل بسیار مهمی است که با فناوری اطلاعات رابطه ای نزدیک دارد، آنگاه بایستی این مسئله را که فناوری اطلاعات می تواند در آموزش تاثیر داشته باشند بسیار جدی گرفت. فرآیند ماشینی شدن و مدرنیته هرچند تحولات چشم گیری را سبب شده است اما در مسایلی همچون آموزش ممکن است با آسیب هایی نظیر عدم تحقق تعاملات میان فردی و روابط معلم و شاگردی همراه باشد. مسایل و مشکلات زیر ساخت بهره گیری از فناوری اطلاعات در آموزش هم از جمله مشکلاتی است که در بسیاری از محیط های آموزش مجازی همواره مطرح بوده است. استاندارسازی آموزش الکترونیک و توجه به مسایل فنی صحیح و بکارگیری مناسب از ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری نیز دغدغه هایی را برای اصحاب آموزش فراهم نموده است.»

یادآوری می شود مهندس احمد پیشگاه زاده، کارشناس فناوری اطلاعات، مدرس و برنامه ریز سازمان های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که به برنامه نویسی سیستم های آموزشی تحت وب سلط دارد. «کتابشناسی رسانه» از جمله پژوهش های ایشان است که آخرین مراحل چاپ را می گذراند. وبلاگ «ساوجبلاغ پژوهی» این موفقیت علمی را به آقای پیشگاه زاده تبریک عرض می کند.


نوشته شده در  سه شنبه 90/3/10ساعت  7:39 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

دکتر محمود بهمنی متولد سال 1326 روستای فشند از توابع شهرستان ساوجبلاغ  است.

از فشند ساوجبلاغ تا بانک مرکزی ایران

دکتر محمود بهمنی متولد سال 1326 روستای فشند - از توابع شهرستان ساوجبلاغ -  و دارای لیسانس اقتصاد گرایش بانکداری، فوق لیسانس مدیریت بانکداری و دکترای مدیریت بازرگانی است. وی دارای 17 سال سابقه تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه عالی بانکداری و تدریس در دوره های مدیریت میانی و عالی بانک است.

از تالیفات وی اعم از کتاب «بانکداری داخلی»، «کتاب بانکداری (عقود اسلامی)» و «اصول بانکداری» است. بهمنی در سال‌های 1379 تا 1386 عضو هیات مدیره بانک ملی بوده و در هیات مدیره برخی شرکت‌های تحت پوشش بانک ملی همچون شرکت سرمایه‌گذاری، آزاد راه‌ها، لاستیک‌کرمان، چاپخانه بانک ملی و ... به نمایندگی این بانک عضویت داشته است. دکتر بهمنی پیش از ریاست بانک مرکزی ایران دارای پست‌هایی چون معاونت و ریاست اعتبارات کل بانک ملی، ریاست ادارات سرمایه‌گذاری، سازمان و روش های بانک، مدیریت امور معاملات و تسهیلات و بررسی طرح ها بود.

منبع: دانشنامه ویکی پدیا و همشهری آنلاین.


نوشته شده در  سه شنبه 90/1/2ساعت  5:55 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

 

منوچهر سلیمی

راوی ساوجبلاغی «افسانه های عامیانه ایران»

منوچهر سلیمی افسانه‌پژوه ساوجبلاغی، کتاب «قصه شهر» را مشتمل بر اشعار عامیانه کودکانه جهت بررسی در اختیار انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار داد. این اثر پژوهشی به گرد‌آوری اشعار عامیانه کودکان به انضمام چند اثر از منوچهر سلیمی اختصاص داد.

«افسانه‌های عامیانه ایران» در زمینه‌ی افسانه‌ها از دیگر آثار تحقیقاتی این نویسنده و پژوهشگر ادبی است که بنا است به همت انتشارات سروش راهی بازار نشر شود. پیش از این اثر فوق با همت انتشارات گوتنبرگ با 35 قصه منتشر و دو بار تجدید چاپ شده است. چاپ سوم این اثر بناست با افزودن پنجاه قصه و تغییراتی در آن به همت انتشارات سروش راهی بازار شود. پیش از این سلیمی از نگارش سه جلد از مجموعه «افسانه‌های عامیانه ایران» خبر داده بود. این اثر به تطبیق افسانه‌های ایران با سایر کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی می‌پردازد.

منوچهر سلیمی متولد سال 1307 خورشیدی در شهرستان ساوجبلاغ، کار نویسندگی را به صورت حرفه ای از سال 1348 آغاز کرده و تألیف 9 کتاب را در پرونده‌ی کاری خود داراست. «مورچه و شیر»، «غول»،« آب حیات»، «سر بر افلاک»، «نام پرافتخار»، «لاشخوران» و «افسانه‌های طوطی سخنگو» از جمله آثار او هستند. سلیمی که لوح تقدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای ارسال مقاله‌ای به همایش اسطوره‌های ایران و ادبیات کودکان دریافت کرده، از محققان حوزه‌ ادبیات عامیانه است.

- منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا).


نوشته شده در  یکشنبه 89/8/16ساعت  6:11 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

تدوین جلد 46 فهرست نسخ خطی کتابخانه‌ی مجلس شورای اسلامی

  علی اکبر صفری

گفت و گو با علی اکبر صفری کتاب شناس و فهرست‌نگار ساوجبلاغی

اشاره: آقای علی اکبر صفری فهرست‌نگار ساوجبلاغی کتابخانه‌ی مجلس شورای اسلامی است که جلد 46 فهرست نسخ خطی کتابخانه‌ی مجلس را در دست تدوین دارد. وی از پژوهشگران مؤسسه کتابشناسی شیعه در قم است. پیشینه‌ای ده ساله در پژوهش و نگارش موسوعة مولفی الامامیة و ارایه‌ی مقالات برگزیده در جشنواره‌ی نقد کتاب، کنگره‌ی شهدین، کنگره‌ی آیت الله ملا محمدتقی برغانی (شهید ثالث) و همکاری مستمر با نشریاتی مانند آینه پژوهش، کتاب ماه کلیات، پیام بهارستان از سوابق پژوهشی او به شمار می‌رود. مطلب زیر حاصل گفت و گوی خبرنگار «وب سایت کتابخانه، موزه، مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی» با آقای صفری است. (http://www.ical.ir)

«علی‌اکبر صفری» فهرست‌نگار کتابخانه مجلس شورای اسلامی گفت: «حرکت تازه‌ای که در فهرست‌نگاری کتابخانه مجلس شورای اسلامی آغاز شده حسرت و آرزوی چند ساله پژوهشگران، دانشوران بوده است و سرعت و کیفیت کار باید الگویی برای فهرست‌نگاری در دیگر کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی قرار بگیرد.»

جهت مطالعه متن کامل یادداشت، اینجا را کلیک کنید...

نوشته شده در  شنبه 89/5/23ساعت  9:57 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

   فراوان باید شمع روشن کرد

 استاد محمد شقاقی

اواسط دهه شصت در یکی از مدارس راهنمایی شهر نظرآباد، معلم جوانی به ما عربی درس می داد. از همه نظر با دیگر معلمان مدرسه تفاوت داشت. از قد و قامت رشید گرفته تا لحن صحبت و شیوه درس دادن. برای او فقط آموزش قواعد عربی اصالت نداشت. به «پرورش» و «تربیت» نیز به همان اندازه بلکه بیشتر اهمیت می داد. جدی بود و نظام تشویق و تنبیه ویژه خودش را اعمال می کرد. نمی دانم چرا از همان دیدار اول، مهرش بر دلمان نشست. حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل آل احمد، مهندس اصغر جیبا (رادنژاد) و بنده در دوره راهنمایی همکلاس و دوست صمیمی بودیم و هر سه نیز عزیز دردانه معلم عربی مدرسه.جهت مطالعه متن کامل این یادداشت، اینجا را کلیک کنید...

نوشته شده در  جمعه 89/2/31ساعت  2:54 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3   4      >

فهرست همه یادداشت های این وبلاگ
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز -1
رسانه ملی و تنوع فرهنگی و زبانی استان البرز - 2
پاسخ البرزپژوهانه به بی ادبی علیرضا پناهیان به ساحت پیامبر (ص)
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج -1
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 2
مطالبه ای درباره فرهنگسرای خط و تذهیب شهر کرج - 3
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]