سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

پروفسور حسین نجم آبادی کاشف البرزی 50 ژن جدید در جهان

کد خبر: 82390366 (5781472) | تاریخ خبر: 28/10/1395 | ساعت: 12:21| 

کرج - ایرنا - پژوهشگر البرزی گفت: پروفسور حسین نجم آبادی، دانشمند البرزی روز گذشته در بیست و دومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی به عنوان محقق برگزیده معرفی و تقدیر شد. دکتر حسین عسکری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در معرفی این دانشمند البرزی بیان داشت: پروفسور حسین نجم آبادی در سال 1336 در خاندان علمی و فرهنگی نجم آبادی زاده شد. وی افزود: سرسلسله این خاندان علمی و فرهنگی، باقر آهنگر است که در سال های آغازین حکومت قاجار، در روستای نجم آباد از توابع شهرستان نظرآباد واقع در استان البرز به آهنگری مشغول بود. وی گفت: دکتر نجم آبادی استاد دانشگاه و رییس مرکز تحقیقات ژنتیک ایران است که در سال 1392 جزو  یک درصد دانشمندان برتر جهان شناخته شد.

عسکری اظهار داشت: نجم آبادی همچنین یکی از دانشمندان دارای کرسی پژوهشی کشور است که نامش در سال 1394 نیز از سوی فدراسیون «سرآمدان علمی ایران» که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاسیس شده، در فهرست گروه الف سرآمدان علمی کشور قرار گرفت. وی ادامه داد: پروفسور نجم آبادی دارای فوق تخصص ژنتیک مولکولی و پزشکی از آمریکا است و مدتی استادیار یکی از دانشگاه های آمریکا بود، در سال 1375 به ایران بازگشت و از بدو تأسیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، با راه اندازی مرکز تحقیقات ژنتیک آن دانشگاه، پژوهش های خود را ادامه داد.

وی با بیان اینکه این دانشمند در سال 1391 در حوزه علوم پایه پزشکی ایران، پژوهشگر برتر شد، افزود: پروفسور نجم آبادی در سال 2013 میلادی از سوی web of Knowledge (وبگاه مرجع و معتبر علمی جهانی) به عنوان دانشمند برتر جهان معرفی شد. این البرزپژوه گفت: معیار ورود به فهرست «یک درصد دانشمندان برتر جهان» در هر گرایش علمی، کسب تعداد معینی ارجاع به مقالات منتشر شده در پایگاه اطلاعات علمی مورد اشاره، براساس آستانه های مشخص شده برای هر گرایش علمی است.

وی بیان داشت: از پروفسور نجم آبادی تعدادی کتاب و مقاله علمی منتشر شده که از آن میان می توان به کتاب های «طنین»، «سندرم X شکننده» و «دیستروفی عضلانی دوشن وبکر» اشاره کرد. عسکری، «دستیابی به ژن های ناشناخته و جدید و بررسی عملکرد آن ها» محور بیشتر فعالیت های علمی و پژوهشی پروفسور نجم آبادی دانست و گفت: به طوری که در سال 1391 برای نخستین بار در جهان، 50 ژن جدید را کشف و گزارش آن را منتشر کرد. وی افزود: این دانشمند در گفت و گو با یکی از نشریات ایران در این باره گفته است که «بیشترین فعالیت من پیدا کردن ژن های جدید و بررسی عملکرد آنها بوده است به طوری که برای اوّلین بار در جهان، 50 ژن جدید کشف کرده و گزارش آن را منتشر کرده ام... با قاطعیت می توانم بگویم که ما در زمینه تحقیقات ناتوانی ذهنی، جزو چند کشور معدود در جهان هستیم که دستاوردهای بسیاری در زمینه ژنتیک داشته ایم.»

6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور

 

خبر فوق در وب سایت خبرگزاری ایرنا 


نوشته شده در  سه شنبه 95/10/28ساعت  5:29 عصر  توسط حسین عسکری 
  نظرات دیگران()


فهرست مطالب وبلاگ البرز پژوهی
کتاب «تاریخ هشتگرد» منتشر شد
خاطره اسماعیل آل احمد از استاد دکتر یوسف مجیدزاده
دانلود نسخه pdf کتاب های حسین عسکری
کانال تلگرامی و صفحه های اینستاگرام و آپارات البرز پژوهی
شناسنامه وبلاگ البرز پژوهی
[عناوین آرشیوشده]
 
<